Blogger news

BMW Motorad GoldBet Team Undur Diri Dari Arena WSBK.

BMW telah mengeluarkan kenyataan rasmi memaklumkan pengunduran dan sokongan mereka dalam World Superbike Championship selepas musim 2013 .



Menurut Stephan Schaller, Ketua Pengarah BMW Motorrad, "BMW Motorrad Motorsport akan menamatkan penglibatan dalam World Superbike Championship selepas musim ini. Ini adalah selaras dengan penyusunan semula strategik jenama kami. BMW Motorrad kini akan memberi tumpuan kepada perkembangan selanjutnya portfolio produk yang sangat berjaya lebih 500 cc, perkembangan segmen produk di bawah 500 cc, e-mobiliti dan pembangunan potensi pasaran di negara-negara membangun seperti Brazil dan Asia. Hanya mereka yang bertindak secara konsisten hari ini, bersedia untuk menghadapi cabaran hari esok. BMW Motorrad akan kekal terlibat dalam sukan permotoran dan dengan berbuat demikian kita akan memberi tumpuan kepada sukan pelanggan antarabangsa dalam semua aspek itu. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua yang telah menyokong kami dalam perjalanan yang panjang dan berjaya. "



BMW Motorrad memasuki WSBK sejak 2009 dan telah mencatatkan 11 kemenangan, 33 selesai podium dan mempunyai tempat kedua dalam kejohanan pengeluar pada tahun 2012. Pada masa ini pada tahun 2013, BMW telah mencatatkan 5 kemenangan, yang 2 menang datang dari Chaz Davies dan 3 kemenangan daripada Marco Melandri. BMW kini terletak ketiga dalam kejohanan pengeluar di belakang Aprilia dan Kawasaki.





Bagi Melandri, ini adalah hanya satu lagi nasib malang untuknya. Beliau mula hilang kerusi dalam pasukan kilang Kawasaki yang menarik diri dari WSBK pada tahun 2009, selepas itu Yamaha pada tahun 2011. Untuk bakat dan pengalaman Melandri itu, beliau perlu mempunyai perjalanan yang lain pada satu pasukan lain.




This entry was posted in

Leave a Reply

    Total Pageviews

    Blogroll